کانال های توزیع

کانال های توزیع

کانال های توزیع

"کانال های توزیع کانال های توزیع ارکان شبکه توزیع استراتژی کانال توزیع انواع کانال های توزیع اهداف کانال توزیع بازاریابی کاتالوگی چیست پروژه مدیریت سازمان تحقیق کانال ت"

عنوان: کانال های توزیعقالب بندی: WORDتعداد صفحات: 36این تحقیق در مورد کانال های توزیع می باشد که در 3 بخش تهیه و تنظیم ، و به بیان تاریخچه ، تعریف بخش ها و ویژگی های بالندگی سازمانی می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته مدیریت و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.چکیدهیکی از مسائل مهمی که مدیران با آن مواجه اند تصمیم گیری در مورد توزیع کالاست زیرا این تصمیم بر دیگر تصمیمات بازاریابی از جمله قیمت گذاری ، تبلیغات و بسته بندی و… اثر مستقیم دارد. توزیع به زبان ساده به معنای رساندن محصول تولید شده به مصرف کنندگان در زمان و مکان مناسب می باشد. شرکتها اغلب به این عنصر بازاریابی توجه نداشته و برای خود مشکلاتی ایجاد می کنند و زمینه موفقیت رقبا را فراهم می آورند. مدیران باید در انتخاب کانالهای توزیع دقت کنند چون دیگر آمیخته های بازاریابی (محصول ، قیمت ، پیشبرد فروش) کم و بیش قابل تغییر می باشند ولی کانال توزیع زمانی که انتخاب شد به آسانی قابل تغییر نمی باشد.توزیع همواره یکی از مهمترین معضلات سازمانها بوده است. امروزه با اصلاح دیدگاه مدیران و گسترش مسئله توزیع و شاخه¬های آن، مفهوم توزیع فیزیکی و مدیریت بر آن مهمتر می شود. تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، کنترل سطوح خدمات و هزینه و تعادل بین آنها ازجمله وظایف مدیریت توزیع فیزیکی است.واژگان کلیدی: توزیع، کانال توزیع ، محصول مصرفی، کالای صنعتیمقدمهیکی از مهمترین چالشهای مدیران بازاریابی و تولیدکنندگان، انتقال کالاهای تولیدی خود به بازارهای هدف است. بر این اساس تصمیم‌گیری در خصوص شیوه انتقال کالا به محل خرید یا مصرف، از جمله تصمیمات مهمی است که مدیر بازاریابی با آن مواجه است.اهمیت تصمیمات اتخاذ شده در خصوص کانالهای توزیع، به این دلیل است که شرکت مجبور است برای مدتی طولانی به این تصمیمات پایبند و متعهد بماند. چراکه چندین سال طول می‌کشد یک سیستم توزیع بطور مطلوب مستقر شود و به آسانی قابل تغییر نیست. تولیدکننده یا عمده‌فروش باید در مورد چگونگی توزیع محصولات تصمیم بگیرد. توزیع باید به گونه‌ای صورت گیرد که هنگام نیاز به محصول فروش و عرضه آن تسهیل شود. همچنین این متغیر باید با سایر زمینه‌های استراتژی بازاریابی یعنی محصول ترویج و قیمت سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال یک محصول با کیفیت بالا به تنهایی برای بالا بودن قیمت محصول کافی نیست و لازم است که سیستم توزیع نیز کیفیت مشابهی داشته باشد. برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی توزیع کارآفرین باید عوامل مانند کانال‌های توزیع و تعداد واسطه‌ها را بشناسد. شبکه توزیع بخشی از نظام اقتصادی کشور می باشد که تحولات اقتصادی کشور در تعیین کارکرد و ساختار آن مؤثر است . این شبکه حلقه رابط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و متشکل از عاملینی است که با یکدیگر ارتباط متقابل دارند و عمل توزیع کالاها را انجام میدهند.تعاریفتعریف توزیع و کانالهای توزیعتوزیع :یکی از اجزای آمیخته بازاریابی است که در ساده‌ترین حالت آن وظیفه انتقال محصول از محل تولید به محل خرید مشتری را بعهده دارد. بعبارت دیگر مهمترین وظیفه مدیریت توزیع این است که کالا را در زمان و مکان مناسب در دسترس مشتریان بالقوه قرار دهد.کانال توزیع :بر اساس تعريف انجمن بازاريابان آمريكا يك كانال توزيع « ساختاري از واحدهاي سازماني درون شركت و واسطه هاي برون شركت، عمده فروش و خرده فروشي هايي هستند كه كالا يا خدماتي را بازاريابي مي كنند.»تعريف كانال توزيع عمداً از بازاريابي داخلي سازمان شركت و نيز سازمانهاي مستقل خارج از شركت نام برده زيرا مدير بازاريابي بايستي براي رسيدن به توزيع محصول از تركيب هر دو بهره ببرد. توزيع انتقال فيزيكي كالاها از طريق كانالها مي باشد و كانالها ساخته شده از واحدهاي ساختاري داخلي و خارجي هستند كه عمليات رساندن كالا يا خدمات را انجام مي دهند. مجموعه‌ای از سازمانها و افراد وابسته است که کالا یا خدمت مورد نظر را در دسترس مشتریان نهایی قرار می‌دهد. کانال توزیع،...

کانال های توزیع

عنوان: کانال های توزیع

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 36

این تحقیق در مورد کانال های توزیع می باشد که در 3 بخش تهیه و تنظیم ، و به بیان تاریخچه ، تعریف بخش ها و ویژگی های بالندگی سازمانی می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته مدیریت و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

چکیده

یکی از مسائل مهمی که مدیران با آن مواجه اند تصمیم گیری در مورد توزیع کالاست زیرا این تصمیم بر دیگر تصمیمات بازاریابی از جمله قیمت گذاری ، تبلیغات و بسته بندی و… اثر مستقیم دارد. توزیع به زبان ساده به معنای رساندن محصول تولید شده به مصرف کنندگان در زمان و مکان مناسب می باشد. شرکتها اغلب به این عنصر بازاریابی توجه نداشته و برای خود مشکلاتی ایجاد می کنند و زمینه موفقیت رقبا را فراهم می آورند. مدیران باید در انتخاب کانالهای توزیع دقت کنند چون دیگر آمیخته های بازاریابی (محصول ، قیمت ، پیشبرد فروش) کم و بیش قابل تغییر می باشند ولی کانال توزیع زمانی که انتخاب شد به آسانی قابل تغییر نمی باشد.توزیع همواره یکی از مهمترین معضلات سازمانها بوده است. امروزه با اصلاح دیدگاه مدیران و گسترش مسئله توزیع و شاخه¬های آن، مفهوم توزیع فیزیکی و مدیریت بر آن مهمتر می شود. تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، کنترل سطوح خدمات و هزینه و تعادل بین آنها ازجمله وظایف مدیریت توزیع فیزیکی است.

واژگان کلیدی: توزیع، کانال توزیع ، محصول مصرفی، کالای صنعتی

مقدمه

یکی از مهمترین چالشهای مدیران بازاریابی و تولیدکنندگان، انتقال کالاهای تولیدی خود به بازارهای هدف است. بر این اساس تصمیم‌گیری در خصوص شیوه انتقال کالا به محل خرید یا مصرف، از جمله تصمیمات مهمی است که مدیر بازاریابی با آن مواجه است.

اهمیت تصمیمات اتخاذ شده در خصوص کانالهای توزیع، به این دلیل است که شرکت مجبور است برای مدتی طولانی به این تصمیمات پایبند و متعهد بماند. چراکه چندین سال طول می‌کشد یک سیستم توزیع بطور مطلوب مستقر شود و به آسانی قابل تغییر نیست. تولیدکننده یا عمده‌فروش باید در مورد چگونگی توزیع محصولات تصمیم بگیرد. توزیع باید به گونه‌ای صورت گیرد که هنگام نیاز به محصول فروش و عرضه آن تسهیل شود. همچنین این متغیر باید با سایر زمینه‌های استراتژی بازاریابی یعنی محصول ترویج و قیمت سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال یک محصول با کیفیت بالا به تنهایی برای بالا بودن قیمت محصول کافی نیست و لازم است که سیستم توزیع نیز کیفیت مشابهی داشته باشد. برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی توزیع کارآفرین باید عوامل مانند کانال‌های توزیع و تعداد واسطه‌ها را بشناسد. شبکه توزیع بخشی از نظام اقتصادی کشور می باشد که تحولات اقتصادی کشور در تعیین کارکرد و ساختار آن مؤثر است . این شبکه حلقه رابط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و متشکل از عاملینی است که با یکدیگر ارتباط متقابل دارند و عمل توزیع کالاها را انجام میدهند.

تعاریف

تعریف توزیع و کانالهای توزیع

توزیع :

یکی از اجزای آمیخته بازاریابی است که در ساده‌ترین حالت آن وظیفه انتقال محصول از محل تولید به محل خرید مشتری را بعهده دارد. بعبارت دیگر مهمترین وظیفه مدیریت توزیع این است که کالا را در زمان و مکان مناسب در دسترس مشتریان بالقوه قرار دهد.

کانال توزیع :

بر اساس تعريف انجمن بازاريابان آمريكا يك كانال توزيع « ساختاري از واحدهاي سازماني درون شركت و واسطه هاي برون شركت، عمده فروش و خرده فروشي هايي هستند كه كالا يا خدماتي را بازاريابي مي كنند.»

تعريف كانال توزيع عمداً از بازاريابي داخلي سازمان شركت و نيز سازمانهاي مستقل خارج از شركت نام برده زيرا مدير بازاريابي بايستي براي رسيدن به توزيع محصول از تركيب هر دو بهره ببرد. توزيع انتقال فيزيكي كالاها از طريق كانالها مي باشد و كانالها ساخته شده از واحدهاي ساختاري داخلي و خارجي هستند كه عمليات رساندن كالا يا خدمات را انجام مي دهند.

 مجموعه‌ای از سازمانها و افراد وابسته است که کالا یا خدمت مورد نظر را در دسترس مشتریان نهایی قرار می‌دهد. کانال توزیع، تولیدکننده و مشتریان کالا را به یکدیگر متصل می‌کند. ارکان کانال توزیع را واسطه ها تشکیل می دهند.

 عده ای براین باورند که واسطه ها باعث افزیش قیمت می شوند و نقش آنها غیر ضروری است.باید گفت نقش واسطه ها را می توان کم کرد اما حذف آنها منجر به کاهش هزینه های توزیع نمی شود. با انتقال وظیفه توزیع از تولید کننده به واسطه ها کنترل بر کالا و امر فروش کاهش می یابد اما مزایایی نیز برای تولید کننده دارد که عبارتند از:

۱-تولید کنندگان معمولاً منابع کافی جهت بازار یابی محصول خود ندارند بخصوص اگر توزیع در خارج از کشور باشد.

۲- توزیع مستقیم توسط تولیدکننده که تنها یک محصول  مصرفی تولید می کند اقتصادی نیست.

۳- استفاده از واسطه ها به میزان زیادی از حجم کار می کاهد که باعث افزایش بهره وری در رساندن کالا به بازار هدف می شود.

۴- نقش واسطه ها تبدیل ترکیب کالای تولید کنندگان متفاوت به ترکیب کالای درخواستی مصرف کنندگان است.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

تعاریف

تعریف توزیع و کانالهای توزیع

توزیع

کانال توزیع

ارکان اساسی شبکه توزیع

اهداف کانال توزیع

۱-خصوصيات مشتری

۲- خصوصيات محصول

۳-خصوصيات واسطه

۴- خصوصيات محيطی

نقش كانال‌های توزیع

سطوح كانال‌های توزیع

استراتژی‌های انتخاب کانال توزیع

انواع کانال های اصلی توزیع

۱    کانال های توزیع مصرف کننده

۲    توزیع کالاهای صنعتی

۳    توزیع خدمات

تفاوت کانال توزیع مصرفی و صنعتی

مشکلات نظام توزیع کالا در کشور

ویژگی های سیستم توزیع مناسب

ساختار كانال (محصولات مصرفي)

وظایف کانال

عرض کانال

ادغام عمودی

کانالهای چند گانه (سیستم چند کاناله)

رفتار کانال

خط و مشی رانشی در مقابل خط و مشی کششی

سیستم های توزیع فیزیکی

مفهوم هزینه کل

حمل و نقل

مدیریت موجودی کالا

سطوح كانال‌هاي توزيع

مراحل طراحي كانال‌هاي توزيع

عوامل موثر در ايجاد تعارض در كانال توزيع

۱- نیروی فروش میدانی

۲- نیروی فروش داخل شرکتی

۳- بازاریابی تلفنی

۴- بازاریابی اینترنتی

۵- بازاریابی کاتالوگی

نتیجه گیری

منابع







محصولات مرتبط:
  • نقش دانش آموزان در دفاع مقدس و جنگ نرم
  • پرسش مهر 96 چگونه باید در محیط مدرسه تحمل ، احترام به افکار دیگران ، اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟
  • فضای مجازی و آسیب های آن
  • استادیوم آشیانه پرنده پکن
  • نقش دانش آموزان در دفاع مقدس و جنگ نرم
  • پرسش مهر 96 چگونه باید در محیط مدرسه تحمل ، احترام به افکار دیگران ، اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟
  • ایدز
  • فضای مجازی و آسیب های آن
  • پدافند عامل و غیر عامل
  • نقش ورزش بر سلامت
  • پرورش قارچ دکمه ای
  • قدرت و استقامت عضلانی
  • کانال های توزیع
  • استادیوم آشیانه پرنده پکن
  • نقش اینترنت در روابط عمومی
  • حجاب و عفاف
  • زندگینامه و آثار سهراب سپهری
  • نمودار ER بیمارستان
  • پاورپوینت میلگرد
  • پاورپوینت معماری پایدار
  • دیود و انواع آن
  • بررسی فقهی و حقوقی تعدیل وجه التزام
  • نقش تربیت بدنی در جامعه
  • تأسیس کارگاه تیرچه بلوک
  • زن در حقوق خانواده
  • حقوق کامن لا
  • خیار حیوان در حقوق ایران فقه امامیه و فقه مذاهب اربعه
  • حقوق جزا
  • حقوق تجارت
  • وینگ چون
  • تغذیه در ورزشکاران استقامتی
  • تاریخچه ورزش تیراندازی
  • شناسایی استراتژی کنترل تعادل در اجرای بالانس روی پارالل
  • تمرینات چابکی