مقاله درمورد انتقال آموزش به محل کار

مقاله درمورد انتقال آموزش به محل کار

مقاله درمورد انتقال آموزش به محل كار

"مقاله درمورد انتقال آموزش به محل کار مقاله درمورد انتقال آموزش به محل كار مقاله درمورد انتقال آموزش به محل کار انتقال آموزش به محل کار تمرین نزدیکی به انتقال آموزش اهداف یادگیری چیست فرآیند اهداف یادگیری تعیین اهد"

مشخصات فایلعنوان: انتقال آموزش به محل كارقالب بندی: wordتعداد صفحات: 10  محتویاتانتقال آموزش به محل كارتمرين نزديكي به انتقال آموزشاهداف يادگيري چيست ؟فرآيند اهداف يادگيري تعيين اهداف واحد سازمانيتعيين رفتار حين كارنوشتن اهداف يادگيريمنابع  قسمتی از مقاله  انتقال آموزش به محل كار[1]1- انتقال آموزش به محل كار:انتقال آموزش ، همانگونه كه به آموزش محل كار مرتبط است بر آموزش شركت كنندگان دوره هاي مهارتي و دانش ترجيح دارد چرا كه به آنها كار اصلي شان آموزش داده مي شود.( توجه شود بعضي اوقات بر انتقال آموزش ترجيح دارد ).چرا وقتي اين موارد مطرح مي شود اين قدر براي مديران ومتخصصين آموزش مهم است ؟ به دو سناريوي آموزش محل كار توجه نماييد.:جان ، مدير اجرايي ، مشاهده كرد كه تعدادي از كاركنان علي رغم سياست شركت مبني بر عدم استعمال دخانيات ، در رستوران سيگار مي كشند.او از دپارتمان منابع انساني خواست تا تمام كاركنان را جهت دوره آموزشي مربوط به سياست عدم استعمال دخانيات معرفي نمايد..دو هفته بعد از دوره آموزشي ، جان گفتگويش را با مدير منابع انساني تشريح نمود:من ديدم  كه رهبر تيم توليد در راهرو بزرگ سيگار مي كشد لذا هزينه آموزش از جيب رفته  است  .شما مشكل را حل شده فرض كنيد!.در يك شركت ديگر ،يك سيستم جديد دارايي و اموال نصب شده بود.كاركنان بخش فروش به  دوره آموزش نرم افزار جديد فرستاده شدند.يك ماه بعد مدير بخش فروش پي برد كه فقط دو نفر از دوازده متصدي بخش فروش از سيستم جديد استفاده مي كنند.اهداف هزينه صرف شده محقق نشدو مدير فروش تصميم گرفت در ملاقات هفتگي بعدي اين را با مدير آموزش درميان بگذارد.آيا اين موارد براي شما آشناست؟ متخصصين برآورد نموده اند كه فقط بيست درصد از مبلغ صرف شده  آموزش در راستاي منفعت  سازمان  است.اين ناهنجاري عموما" مربوط به مشكل انتقال آموزش است. چرا سهم آموزش در هنگام مراجعت به كار اين قدر كم است ؟ با فزايش بازار رقابتي ،منابع مالي كم و تمركز بيشتر روي نتايج ملموس ، مديران بيشتر و بيشتري اين پرسش را مطرح مي كنند. شما چگونه مي توانيد آموزش را در سازمانتان انتقال دهيد؟ براي هر برنامه آموزش داده شده شما نيازمنديد كه به سه مورد زير توجه نماييد:1- خصوصيات شركت كنندگان در آموزش ( هوش – گرايشات وعلايق)2- طراحي برنامه آموزشي و اجرا3- محيط محل كار شما چه ميزان مي توانيد به تاثير بيشتر هريك از اين عوامل كمك نماييد؟خصوصيات شركت كنندگان در آموزش مي تواند در هنگامي كه كاركنان جديد از طريق يك استخدام موثر ، انتخاب و پذيرش با سازمان شما آشنا مي شوند تحت تاثير قرار گيرد.همچنين شركت كنندگان مي توانند قبل از شروع آموزش از طريق  صلاحيت هاي انتصاب  در طي فرايند تعيين صلاحيت  تحت تاثيرقرار گيرند. دومين فاكتور ، طراحي آموزش و اجرا ، مي تواند از طريق اطمينان يافتن از اينكه برنامه آموزش صريحا با اهداف سازماني شما همسو است موثر تر شود. علاوه بر اين نتايج يادگيري شركت كنندگان بايد برحسب رفتار...

مقاله درمورد انتقال آموزش به محل كار

مشخصات فایل

عنوان: انتقال آموزش به محل كار

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 10

 

 

محتویات

انتقال آموزش به محل كار

تمرين نزديكي به انتقال آموزش

اهداف يادگيري چيست ؟

فرآيند اهداف يادگيري

تعيين اهداف واحد سازماني

تعيين رفتار حين كار

نوشتن اهداف يادگيري

منابع

 

 

قسمتی از مقاله

  انتقال آموزش به محل كار[1]

1- انتقال آموزش به محل كار:

انتقال آموزش ، همانگونه كه به آموزش محل كار مرتبط است بر آموزش شركت كنندگان دوره هاي مهارتي و دانش ترجيح دارد چرا كه به آنها كار اصلي شان آموزش داده مي شود.( توجه شود بعضي اوقات بر انتقال آموزش ترجيح دارد ).چرا وقتي اين موارد مطرح مي شود اين قدر براي مديران ومتخصصين آموزش مهم است ؟ به دو سناريوي آموزش محل كار توجه نماييد.:

جان ، مدير اجرايي ، مشاهده كرد كه تعدادي از كاركنان علي رغم سياست شركت مبني بر عدم استعمال دخانيات ، در رستوران سيگار مي كشند.او از دپارتمان منابع انساني خواست تا تمام كاركنان را جهت دوره آموزشي مربوط به سياست عدم استعمال دخانيات معرفي نمايد..دو هفته بعد از دوره آموزشي ، جان گفتگويش را با مدير منابع انساني تشريح نمود:من ديدم  كه رهبر تيم توليد در راهرو بزرگ سيگار
مي كشد لذا هزينه آموزش از جيب رفته  است  .شما مشكل را حل شده فرض كنيد!.

در يك شركت ديگر ،يك سيستم جديد دارايي و اموال نصب شده بود.كاركنان بخش فروش به  دوره آموزش نرم افزار جديد فرستاده شدند.يك ماه بعد مدير بخش فروش پي برد كه فقط دو نفر از دوازده متصدي بخش فروش از سيستم جديد استفاده مي كنند.اهداف هزينه صرف شده محقق نشدو مدير فروش تصميم گرفت در ملاقات هفتگي بعدي اين را با مدير آموزش درميان بگذارد.آيا اين موارد براي شما آشناست؟ متخصصين برآورد نموده اند كه فقط بيست درصد از مبلغ صرف شده  آموزش در راستاي منفعت  سازمان  است.اين ناهنجاري عموما" مربوط به مشكل انتقال آموزش است. چرا سهم آموزش در هنگام مراجعت به كار اين قدر كم است ؟ با فزايش بازار رقابتي ،منابع مالي كم و تمركز بيشتر روي نتايج ملموس ، مديران بيشتر و بيشتري اين پرسش را مطرح مي كنند. شما چگونه مي توانيد آموزش را در سازمانتان انتقال دهيد؟ براي هر برنامه آموزش داده شده شما نيازمنديد كه به سه مورد زير توجه نماييد:

1- خصوصيات شركت كنندگان در آموزش ( هوش گرايشات وعلايق)

2- طراحي برنامه آموزشي و اجرا

3- محيط محل كار

شما چه ميزان مي توانيد به تاثير بيشتر هريك از اين عوامل كمك نماييد؟خصوصيات شركت كنندگان در آموزش مي تواند در هنگامي كه كاركنان جديد از طريق يك استخدام موثر ، انتخاب و پذيرش با سازمان شما آشنا مي شوند تحت تاثير قرار گيرد.همچنين شركت كنندگان مي توانند قبل از شروع آموزش از طريق  صلاحيت هاي انتصاب  در طي فرايند تعيين صلاحيت  تحت تاثيرقرار گيرند. دومين فاكتور ، طراحي آموزش و اجرا ، مي تواند از طريق اطمينان يافتن از اينكه برنامه آموزش صريحا با اهداف سازماني شما همسو است موثر تر شود. علاوه بر اين نتايج يادگيري شركت كنندگان بايد برحسب رفتار مورد نياز در محل كار و استاندارهاي كارايي قابل سنجش تعيين شود .همراه با طراحي موثر ،براي حداكثر كردن انتقال آموزش بايد مطمئن شد كه آموزش انجام شده مطابق با بهترين نوع آموزش بزرگسالان باشد.

مهمترين چيزي كه هنوز در نظر گرفته نشده است و عامل موثري در انتقال آموزش است سومين مورد يعني محيط محل كار كاركنان مي باشد.اينكه قبل از اينكه كاركنان در آموزش حضور يابند و بعد از اينكه به محل كار خود مراجعت مي كنند مهمترين متغيير تعيين كننده كارايي آموزش محل كار است.اگر سازمان شما در تلاش است تا  منافع مشهود آموزش را ببيند ،سوالات كليدي زير را در مورد آخرين برنامه آموزشي از خودتان بپرسيد:

1-آيا طراحان فرآيند آموزشي ،مربيان و مديران خط توليد بصورت مشاركتي باهم كارمي كنند و يا برنامه جداگانه  اي دارند.

2- راه حل هاي غير آموزشي بطور جدي مورد توجه هستند و يا يك تقاضاي آموزشي مير سد و هر راه حل در دسترسي اجرا مي شود.

3- نتايج آموزشي بر حسب رفتار و كارايي است و يا نتايج ربطي به آن ندارد و يا مبهم است.

4- اهداف آموزشي در راستاي اهداف سازمان بوده و يا هريك در فضاي خودشان شناورند.

5- مديران و سرپرستان فعالانه قبل و در طي و بعداز برنامه درگيرند و يا برنامه جدا از كار روزانه كاركنان است.

6- آموزش هاي قبلي در محل كار مورد استفاده قرار مي گيرد ،مانند آماده سازي و ياد دهي در حين كار و يا كاركنان بدون هيچ مجالي براي يادگيري و تمرين در كار دست و پا مي زنند.

7-آيا دستورالعمل ها ي جديد و شرح وظايف صريحا در اختيار كاركنان است و يا آنها شگفت زده
مي شوند كه چرا اين كار به آنان سپرده شده است.

8- آيا با كاركنان قبل از آموزش ديدن در مورد  انتظارات كارايي داشتن در محل كار توافق شده است ويا اين نوعي سوداگري معمول است.

9- آيا برنامه آموزش كاملا  مطالعه شده و خوب بررسي شده و بعد  اجرا يا تغيير ويا بهبود داده
مي شود و يا  برنامه يك راه حل يك نقطه اي و تنها فشنگ نقره اي[2] است .

10- آيا شما تاثير سازماني برنامه را پايش مي كنيد ويا منحصرا" به نتايج خوش آيند بازخورد اميدواريد.

2- تمرين نزديكي به انتقال آموزش[3]  :

شركت تجارت كارا (Business Performance Pty Ltd) طرز برخوردهاي مختلف  و فعاليت هاي مورد نياز  را براي به حداكثر رساندن انتقال آموزش خلاصه سازي كرده تا بسادگي به خاطر سپرده شده و از مدل استفاده شود.ما اين روش را تمرين نزديكي  ناميده ايم.با تمركز روي هريك از اين هشت عنصر كليدي ،سازمانها مي توانند در خصوص مفيد بودن هزينه هاي آموزش مطمئن شوند.اين هشت عنصر كليدي  تمرين نزديكي جهت بهبود دادن انتقال آموزش در جدول زير آمده است :


[1] Transfer of training to workplace

[2] silver bullet

[3] The PRACTICE Approach to Training Transfer

 

 







محصولات مرتبط:
  • پاورپوینت درمورد تاثير نيروي باد در طراحي مخازن
  • پاورپوینت درمورد تاثیر افزایش کربن دی اکسید بر روی کره زمین
  • پاورپوینت درمورد تاثير آرايش بادبند ها بر رفتار سازهای فلزی در زلزله
  • پاورپوینت درمورد پیوندهای شیمیایی
  • پاورپوینت درمورد پیوند شیمیایی
  • پاورپوینت درمورد پوکی استخوان
  • پاورپوینت درمورد پره ها
  • پاورپوینت درمورد پاتولوژی استان کرمان
  • پاورپوینت درمورد بیماری فیزیولوژی قلبی
  • پاورپوینت درمورد بهداشت محیط مدارس
  • پاورپوینت درمورد بهداشت آب
  • پاورپوینت درمورد بسيج های اطلاع رسانی آموزشی
  • پاورپوینت درمورد بسته بندی بهداشتی مواد غذایی
  • پاورپوینت درمورد برنامه‌ريزی استراتژيک منابع انسانی و سند توسعه‌ی نيروی انسانی کشور
  • پاورپوینت درمورد برنامه ریزی آموزشی و درسی
  • پاورپوینت درمورد برنامه ریزی اقتصادی
  • پاورپوینت درمرود برنامه استراتژیکسوپرکورس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در کتابخانه اسکندریه مصر
  • پاورپوینت درمورد بررسی، مطالعه و توسعه نظام پیمانکاری فرعی و مبادلات مشارکتیSPXبر اساس روش UNIDO
  • پاورپوینت درمورد بررسی نقش تشكلها و مؤسسات و شرکتهای غير دولتي در نظارت بر اجراي سیاست های ابلاغی در اصل 44 قانون اساسی
  • پاورپوینت درمورد بررسی فراوانی انحراف سپتوم بینی در بیماران مبتلا به سینوزیت مزمن در مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز
  • پاورپوینت درمورد بررسي دستگاههاي Photometry
  • پاورپوینت درمورد بررسي توليد به روش ماشينكاري به وسيله تخليه الكتريكي اسپارک
  • پاورپوینت درمورد بررسی پیش نویس لایحه قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها
  • پاورپوینت درمورد بازیافت انواع زباله های پلاستیکی
  • پاورپوینت درمورد بازار کار اشتغال و بيکاري
  • پاورپوینت درمورد آئين نامه تشكيل و نحوه فعاليت دفاتر نظارت و ارزيابي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي
  • پاورپوینت درمورد آنتی بادی ها
  • پاورپوینت درمورد آنالیز فراصوت
  • پاورپوینت درمورد آناليز رياضي2
  • پاورپوینت درمورد آناتومی
  • پاورپوینت درمورد آمپول ترکیبی پیشگیری از بارداری
  • پاورپوینت درمورد آلياژهاي هوا فضا
  • مقاله درمورد آموزش پيش دبستاني
  • فروش پکیج فایل بیش از 100 فایل با فرمت wordمناسب رشته تاریخ
  • مقاله درمورد نظام آموزشی ژاپن
  • مقاله درمورد آموزش بزرگسالان
  • مقاله درمورد آموزش الکترونیکی
  • مقاله درمورد آموزش اثر بخش معلم از نظر گوردون
  • مقاله درمورد آموزش ابتدايي
  • مقاله درمورد آموزش، تنبیه، تشویق
  • مقاله درمورد افزايش رضايت شغلي معلمان
  • پاورپوینت رزم انفرادی -65 اسلاید
  • پاورپوینت آهن زنگ نزن -11 اسلاید
  • پاورپوینت نظریه ها و فرآیند ارتباطات سازمانی -143 اسلاید
  • تحقیق دباره زلزله -41 صفحه word
  • تحقیق درباره معرفي آب و هوا - 4 صفحه
  • پاورپوینت آدیپوکین ها
  • مقاله درباره آموزش و پرورش تطبیقی پیشرفته -118 صفحه word
  • سورس پروژه کرنومتر با vb-net
  • عنوتن مقاله:Internet service provider
  • پاورپوینت جامعه شناسي سياسي -187 اسلاید
  • زندگي نامه سعدی (word) 12 صفحه
  • پاورپوینت کاربرد فناوری اطلاعات در پزشکی -46 اسلاید
  • تحقیق درباره امنیت در سیستم عامل -30 صفحه
  • بعد حقوق بشری فقر در افغانستان-33 صفحهword
  • تحقیق درباره محرم-15 صفحهword
  • اصول حسابداری 1 - 418 اسلاید
  • پاورپوینت تحلیل حکمت هنر اسلامی-47 اسلاید
  • اصول فقه ( مبانی استنباط حقوق اسلامی )- 24 صفحهword
  • دانلود پاورپوینت اقتصاد اسلامی- 18 اسلاید
  • اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) -284 اسلاید
  • کـیفرشـناسی و حـقوق زندانـیان - 26 صفحه
  • پاورپوینت درس اقتصاد خرد-257 اسلاید
  • حقوق اساسی(word) 82 صفحه
  • حقوق جزاي عمومي(word) 16 صفحه
  • پاورپوینت كارآفريني -63 اسلاید
  • کودک آزاری و حمایت‌های کیفری(word) 16 صفحه
  • پاورپوینت فناوري اطلاعات و تعليم و تربيت - 137 اسلاید
  • تحقیق درباره مدیریت(word) 39 صفحه
  • رياضيات و كاربرد آن در مديريت -291 اسلاید
  • حافظه های فلش (word) 14 صفحه
  • صندوق‌هاي قرض‌الحسنه (word) 18 صفحه
  • موضوع مقاله : سد -24 صفحه word
  • گزارش مالی-6 صفحه
  • دانلود پاورپوینت حامیان تولید ملی -12 اسلاید
  • پاورپوینت درباره مدیریت -64 اسلاید
  • تحقیق درباره آجر (word)15 صفحه
  • دانلود 0.Black Glassy Window 1.0 تم مشکی شفاف برای اندروید
  • دانلود پاورپوینت وب کاوی Web Mining
  • پاورپوینت اقتصاد كاربردي براي مديران- 14 اسلاید
  • فرهنگ سازمانی- 19 صفحه
  • پاورپوینت الكتريسيته I
  • پاورپوینت دستور زبان فارسی -103 اسلاید
  • پاورپوینت حقوق ارتباط جمعی - 74 اسلاید
  • مقاله درباره تصفیه فاضلاب -11 صفحهword
  • پاورپوینت ثبت فعالیت الکتریکی قلب واصول تفسیر الکترو کاردیوگرام
  • پاورپوینت رزم انفرادی -65 اسلاید
  • پاورپوینت در مورد کشور عراق